Gourdon-Bir Orta Çağ Köyü-Nice Fransa

26 Mayıs 2015 Salı, Fransa…

Cote D’Azur’da satın aldığımız ikinci tur kapsamındaki Grasse ve Galimard Parfüm Üretim fabrikası gezildikten sonra Gourdon’a doğru yola çıkıldı. Grasse’dan 4 km uzaklıktaki bir Ora Çağ köyü olan Chateauneuf geçildikten sonra D3 karayoluna girildi.Alp Dağları eteklerinde keyifli bir yolculuk başladı.

Gourdon-Cote D’Azur-Fransa

Kıvrılarak giden yollarda tırmanarak gittikçe yükseliyorduk. Grasse’nin arkasındaki Pre-Alplerde doğan ve Akdeniz’e doğru derin bir vadi oluşturarak yoluna devam eden Loup Nehri iyice aşağılarda kalıyordu. Tırmanma işlemi Gourdon Kanyonu kıyısına kadar devam etti. Rehberimiz ve kaptanımız Alex bölgenin en yüksek noktasında mola verdi.  Bize, kanyonun karşı kıyısında bir kartal yuvasını andıran tepedeki Gourdon Köyü’nü gösterdi. Manzara harika olup tepenin üstüne elle konmuş gibi bir köy vardı kanyonun karşısında.

Devasa bir vadiye bakıyordu Gourdon. Etrafındaki yüksek tepelerden yamaç paraşütü yapıldığını da söylüyor Alex. Deniz seviyesinde yaklaşık 1200 metre yükseklikteki bu yerde mola veren Alex Grasse’taki parfüm üretim fabrikalarının hammaddesi olan bitkilerin, lavantaların, güllerin tarlalarını göstermek istiyor bize.

Lavanta ve gül bahçelerinin bulunduğu kanyon kıyısındaki orman içine sürüklüyor bizi. Grasse ve Gourdon’un da içinde bulunduğu Provence bölgesini ve bu bölgenin sembolü olan lavanta tarlalarını, özellikle çiçek açma dönemlerinde, ziyaret etmek, hayatta en az bir kez yaşamanız gereken bir deneyimdir diyor rehberimiz Alex.

Lavanta tarlalarını gezdikten sonra bu kez de bizi  Gourdon Kanyonu kıyılarına götürüyor. Biraz yürüdükten sonra bir seyir terasına ulaşıyoruz. Seyir terasından kanyon ve Alp Dağları bir başka güzel ve gizemli görünüyor. Bir süre kendimizden geçerek kanyonu ve çevresini izliyoruz. Kanyon ve çevresinin panoramik fotoğraflarını çektikten sonra tur arabamıza geri dönüyor ve Gourdon’a doğru gidiyoruz…

Çevresindeki yamaçlar ve tepelerde Orta Çağ köylerinin sıralandığı Loup Nehri Grasse’nin arkasındaki Pre-Alplerde doğar. Akdeniz’e doğru derin bir vadi oluşturarak yoluna devam eder. Nehir yatağı boyunca şelaleler ve diğer doğal güzellikler nefes kesici manzaralar sunar.Konakladığımız yer olan Milleneuve-Loubet’ta Akdeniz’e ulaşır. Akdeniz’e ulaşıncaya kadar da geçtiği yerlerin yamaçlarına kurulmuş köyleri taçlandırır.

Gourdon-Cote D’Azur-Fransa

Taçlandırılan bu köylerden biri de Gourdon Köyü’dür… Çevreden izole edilmiş bu kaya sığınağı 961 yılında Gourdon ailesine verilmiş. Köyün adı bu aileden gelmektedir. Gourdon, Loup Nehri’nden yaklaşık 500 m yüksekte bir yamaç kenarındaki eski bir Sarazen Kalesinin yerine yapılmış. 13. Yüzyıldan kalma Cheteau de Gourdon’un etrafında gelişen köydeki tarihi evler olduğu gibi korunmuş.Bu kaya tepesindeki antik evler arasında bir de küçük kilise bulunuyor.

Korunmuş ve kullanılmakta olan bu yapılar yerli ve yabancı turistleri cezp etmeye devam ediyor.  Bal rengi kesme taştan yapılan evleri ve kilisesi ile çok hoş küçük bir köy Gourdon. Kartal yuvası gibi bir tepenin üzerinde kurulmuş Gourdon Kalesi. Kaleden kilometrelerce ötesinin görüldüğü muhteşem bir manzara var.

Köydeki dar sokakları gezerken Ortaçağ evleri ve parfüm mağazalarının yanı sıra bir de şatoya rastladık. Geçmişte Gourdon ailesi ve varislerinin yaşadığı şato tipindeki yapı müze haline getirilmiş. Kapalı olduğu bir zaman diliminde olduğumuzdan ziyaret edemedik.  İnternetten edindiğimiz bilgilere göre müzenin taraçalı bahçelerini, Paris’teki Tuileries Bahçeleri’ni de düzenlemiş olan Le Notre düzenlemiş. Alex’in söylediğine göre müzede, aralarında Henry Rousseau’nun bir eserinin de yer aldığı, sanat koleksiyonu varmış.

Kendimizi yeryüzünün tavanında zannettiğimiz bu antik ve gizemli köyde nefes almadan dolaşıyoruz. Köyde sanat atölyeleri görüp, onlardan birini ziyaret etme fırsatı da buldum. Tek giriş kapısı olan ve oldukça korunaklı Gourdon köyünün dışında lavanta, yasemin ve gül tarlaları bulunuyor. Temmuz ve Ağustos aylarında çiçeklenen lavanta ve yasemin tarlalarının manzaraları muhteşemdir diyor rehberimiz.Yalnız bu tarlaları görmek için gelenler varmış buralara.

İkinci tur kapsamında daha görecek yerlerimiz olduğundan, rehberimizin bize ayırmış olduğu saatin bitiminde tur aracımızın yanına gidiyoruz. Yeni rotamız Tourette sur Loup…Gourdon Kalesi ve çevresine el sallayarak yeni rotamız doğrultusunda harekete geçiyoruz.

2,970 total views, 1 views today

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?